Onderweg naar Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Onderweg naar Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Chiang Rai

Door: Mario en Petra

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

25 Januari 2013 | Thailand, Chiang Rai

Oke dus, woensdagmorgen (laten we zeggen) rond de klok van 08.00 uur stond de huurauto voor de deur. Knap karretje. Toyota Yaris, en most of all, het is een automaatje. Fijn ook.
Na nog een ontbijt zijn we vertrokken, we gingen richting Chiang Dao. Op weg naar Nam Tok Mae Sa, een waterval daar in de buurt.
Achteraf gezegd, nu dus, TOTAAL geen spijt van !! Wat een plaatje daar.
Het bleek een waterval te zijn met 10 steps, 10 plekken waar het één weer over gaat in de ander. En om te zien hoe de een naar de ander overgaat moet je dus lopen ! En als al dat water van bovenaf naar beneden blijft stromen betekent dat dat je zelf ook naar boven moet lopen ;-) Maar wat een prachtige omgeving weer. Alsof je door een jungle loopt.

Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt richting Chiang Dao. Sowieso omdat dit op weg is naar Chiang Rai (weer een Chiang) maar we wilden hier ook naartoe vanwege de grotten.
Eenmaal aangekomen in Chiang Dao hadden we al gauw een kamer te pakken. En nu was het tijd voor een biertje! Al snel zaten we aan een, soort van stamtafel, en raakten we aan de praat met een aantal mensen. Waaronder de eigenaar, Kurt. Kurt is een Canadees die 16 jaar van z'n jeugd in Duitsland heeft gewoond. En dat liet zich blijken in de menukaart. Peet aan de wienerschnitzel en Mario aan de bratwurst. Hatsikidee, Smikkelen en smullen.
Leuk daggie gehad zo.

Na een nacht slapen in de ballroom-slaapkamer ( 300 Bahtjes / 7,50 Euro incl hot shower en ontbijt :-)) gingen we weer vroeg op pad voor de grotten.

Daar sta je dan lekker vroeg bij de grot is er nog niemand. Snel werd iedereen opgetrommeld en konden we naar binnen. We hadden al gelezen dat er verschillende gangenstelsels waren met elk verschillende lengtes, tot aan 800 meter diep. Een berg in ! Daar konden we wel begeleiding in gebruiken. Dat werd een madame de guide, met petroleum-gaslamp. Mooie stalagmieten en stalagtieten gezien. Er lagen ook nog oude boedha beelden. Toen wilde mevrouw de tourguide een hele smalle spelonk in, waar we zijdelings doorheen moesten kruipen. Nou daar bedankte wij voor. Zo'n grot blijft ook wel benauwd en na een uur stonden we weer buiten in de frisse lucht en....... in het zonnetje !

En wat dan nu, we vervolgens onze weg naar Fang. Schitterende route met mooie vergezichten over de berg toppen langs de grens met Myanmar.
We besluiten in de buurt van Fang ook maar gelijk de hotspring te bezoeken. Bij het uitstappen ruiken we de geur al. Rotte eieren jakkes maar oke we moeten er wat voor over hebben. Uit de Lonely Planet (onze reisbijbel) hadden we vernomen dat dit een gebied moest zijn met circa 40 hotspring-bronnen, waarbij ook een geiser die af en toe van zich laat horen, en z'n stoom tot wel 30 meter de lucht in blaast. Al snel worden we beloond met een enorme spuiter (zie foto). Prachtig! Er lopen tig kinderen rond die eieren willen koken hahaha.

Moe maar voldaan besluiten we door te rijden naar Chiang Rai. Wat is het toch een heerlijk gevoel van vrijheid om hier met eigen vervoer rond te rijden. Je bepaalt zelf waar je heen rijdt en kunt stoppen wanneer je maar wilt. En daarnaast hebben we navigatie op de tablet en dat werkt echt perfect.
Tegen de avond komen we daar aan. Eerst ff slaap plek regelen. We zitten nu in een simpele kamer maar het is goed. Voor verder zoeken zijn we te moe. Straks lekker slapen en morgen maar eens een tempel bezoeken. U hoort nog van ons,

We lezen jullie reacties met veel plezier, verwacht alleen geen antwoord persoonlijk. Dat is bijna niet te doen.

groetjes van Jarige Kuijp en zijn vrouwtje

En weer een link naar de foto's

• 25 Januari 2013 - 09:00

Schga:

Wat een plaaatje die foto's! wauw!

• 25 Januari 2013 - 10:08

Tinus:

hallo daar nog gefelicteerd je bent weer een jaar ouder geniet ze ga je ook nog de witte tempel bezoeken?
    gr thip&tinus

• 25 Januari 2013 - 12:43

Tecla En Udo:

Hai hai, van harte met je verjaardag !! Fijne dag en de groetjes uit Beverwijkxx

• 25 Januari 2013 - 13:27

Annabel:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en jij met 1.90 Peet!
    Mooi verslag weer, ik geniet met jullie mee!

• 25 Januari 2013 - 17:30

Franck:

Van harte gefeliciteerd broer.
    Dit wordt je laatste jaartje als veertiger haha.
    Wat Tinus ook al aanhaalde, die witte tempel is echt een aanrader.
    Veel plezier nog jullie twee.

• 26 Januari 2013 - 01:19

Rianne:

Hee pap! Aller eerst van harte gefeliciteerd! Jammer genoeg kan ik je nu niet feliciteren.... Dus peet doe jij dat maar even! En een dikke knuffel!
    Veel plezier nog! X

• 27 Januari 2013 - 02:58

Rianne:

schitterend die stalagtieten (heb maar even gegoogled!) dat is ook niet duur! zo een nacht pitten en shower, is de shower een beetje fatsoenlijk? of gewoon een emmer met sop? :P
    ze moeten die prijzen hier ook maar vragen voor een nacht slapen haha...
    heerlijk de wienerschnitzel...
    thahah die foto van dad dat hij op die boomstam zit :P
    mooie kiekjes van die geiser!
    veel plezier, en lees jullie volgende berichtje snel!...

• 27 Januari 2013 - 12:28

Francis:

Klinkt mooi allemaal hoor pfff en wij maar in de sneeuw zitten.
    Jarige Kuyp alsnog gefeliciteerd mannetje.
    Fijne reis verder saam. En dikke knuff.

• 28 Januari 2013 - 13:28

Ellie:

ik wou dat ik er ook by was n mooi verslag o gefeliciteedb gr ellie van de sigaretten

• 30 Januari 2013 - 21:23

Ron:

Hi daar broer. Beetje aan de late kant maar zker niet minder gemeend Ook vanaf hier nog gefeliciteerd. Volgend jaar laat ik je wel zien waar je de mosterd haalt. Veel plezier nog verder samen. Groet Ron en Dree