Weer zand tussen de tenen - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Weer zand tussen de tenen - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Weer zand tussen de tenen

Door: Mario en Petra

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

10 Februari 2013 | Thailand, Ko Lanta

Daar zijn we weer. Even een update.

Na ons laatste verhaal zijn we richting Chiang Mai gereden. Onderweg zijn we gestopt bij een national park met vele watervallen (Doi Inthanon voor de liefhebbers). We hebben hier twee watervallen bezocht. Woah!!!! De eerste was beschaafd de tweede was echt super. Kijk maar naar de foto' s. Echt super hoog. Zo dichtbij Chiang Mai en zo weinig mensen die er rondlopen. De tweede waterval was wel een stuk rijden hoor. Over een smalle weg naar boven langs een checkpoint kwamen we er dan. Hij liet zich al vanaf grote afstand zien maar van dichtbij was hij echt spectaculair.
Door naar Chiang Mai waar we de auto hebben ingeleverd en de nacht hebben door gebracht. Dankzij onze navigatie was het appeltje eitje om onze weg te vinden anders is het zoeken hoor in zo'n grote stad.

Na Chiang Mai zijn we via Bangkok naar Krabi gevlogen. Bij het uitstappen van het vliegtuig voelden we het al...... Het is hier een stuk warmer dan daarboven in het noorden. Al met al is het toch zo'n 1600 km wat we zuidelijker zijn gegaan. Vanaf nu kunnen we onze spijkerbroek echt onder in de tas doen want zelfs in de nacht is het hier in het zuiden nog warm (sorry Nederland). Over Krabi kunnen we kort zijn, warm, gezellig en druk. We pakten hier 2 nachten zodat we ook nog de tickets konden regelen voor de volgende bestemming... We gaan naar Koh Phi Phi

Dit gebied kenmerkt zich door de karssteen rockformaties, bergen die bijna steil uit het water de lucht in gaan. Phi Phi is ook bekend van de film "The Beach" met Leonardo DiCaprio, die hier is opgenomen.

De boottocht verloopt rustig, hoe anders is de aankomst aldaar. De hectiek is een gekkenhuis. Bij de pier kan je een slaapplek regelen wat we dan ook maar gelijk doen. Net buiten het centum uit de drukte. Onze tassen gaan op een wagen en hup door het centrum achter het mannetje aan. (Of stond Petra nou achter die kar??)) We zitten prima, leuke rustige bungalow, en gaan op voor een verfrissing.

De volgende dag gaan we lopen naar het viewpoint. Lange trap naar boven en dan nog een stuk weg zonder trappen, maar wel steil. Kapot komt Peet boven haha. Het uitzicht is nog steeds zo mooi! Je hebt een uitzicht over 2 baaien. Hier nog even met een grote fles water weer op adem gekomen.
Aan de andere kant van het viewpoint konden we naar beneden, door de jungle naar een andere baai, Rantee Beach geheten. Struikelen we bijna over de muskieten. Shit daar hadden we niet aan gedacht. Het was al een zware route, komen die lijers je ook nog even vermaken. De baai maakt alles goed. Zo mooi en rustig. We besluiten hier terug te komen voor een overnachtig. Heerlijk die stilte met op de achtergrond zingende krekels en de zee die rustig komt aanrollen.
Hiervandaan hebben we dus maar niet dezelfde route terug genomen maar via de longtail boot terug naar ons plekkie.
En de volgende dag dus met de longtail (boot) naar Rantee Beach. Een bungalow aan het strand. Slapen met de krekels in de bomen om je heen en wakker worden met het geluid van de branding. That's why we love Thailand!!
Al met al hebben we 4 dagen op Phi Phi gezeten.

Nu zitten we op Ko Lanta en hier gaan we echt een paar dagen hangen, chillen, relaxen. Vanaf Phi Phi hadden we al een slaapplek gereserveerd en dat was maar goed ook. Na onze binnenkomst was het vol. Dit doen we trouwens meestal. Voordat we naar de volgende bestemming afreizen, zoeken we via internet en de Lonely Planet een leuke slaapplek, bellen wat rond en het is geregeld. Bellen doen we met een Thais simmetje, ons nummer zoals eerder beloofd.. 0066 (0)8 26 325 425

En voor nu, duiken we weer de zon in. Jep, Sorry sorry sorry. We weten dat het weer koud is in Nederland en er weer sneeuw valt. Maar goed.

En hier weer wat foto's

Groetjes van Mario en Peet

• 10 Februari 2013 - 13:29

Ikke Weer:

mare het is hier helemaal nie koud,enne peet je mag daar in thailand niet werken he als farang dus geen kar meer duwen he

groetjes ikke weer

• 10 Februari 2013 - 16:55

Tinus:

leuk om weer wat te horen van onze reizigers
    in het midden van ko lanta is er een grot daar moest je doorheen kruipen best leuk met een zaklantaarn
    maar als je groot bent en dik valt dat niet mee mario-petra doe je best
    gr thip&tinus

• 10 Februari 2013 - 17:17

Nelly En Gerard:

Hallo Pera en Mario, hier vanachter het raam met uitzicht op een witte tuin en de kachel lekker aan, heb ik met veel plezier het reisverslag gelezen en de fot's bekeken.
    Heerlijk joh zo iedere dag leukedingendoen.
    Geniet verder en tot het volgende verslag.
    Groetjes en liefs

• 10 Februari 2013 - 17:27

Franck:

Leuk verhaal weer luitjes. Alsof ik het met jullie mee beleef, zo lees ik jullie verhalen. Maar wat is die ondeugende blik in je ogen op die long tail Peet? Veel plezier verder maar pas op, die" ïkke weer" is in aantocht.

• 10 Februari 2013 - 23:33

Annabel:

Jullie zien nog is wat! Mooi verslag en mooie foto's! Veel plezier en ik reis met jullie mee

• 11 Februari 2013 - 00:28

Francis:

Wauww wat n verhaal weer. Maar daar hebben we dan ook de hele week op moeten wachten :-)
    N mooie belevenis wat jullie daar zien horen en meemaken.
    Jaloers? Wie ik? Ja! Hihi
    Jullie fotos krijg ik prive van Rianne binnen,want ik krijg ze op geen enkele manier geopend helaas....:-(
    Maar Peet kon je geen yerrican benzine meenemen voor dat karretje?
    Ik bedoel...peace of cake geweest voor je, LoL!!!
    En ja idd.hier weer sneeuw en nattigheid en koud brr,dus stuur ff wat zon hierheen,via jullie pleite.nl
    Moet kunnen, volgens mij n beetje minder zon daar kan geen kwaad en beetje meer zon hier,kan zeeeeker geen kwaad,hihi
    Blij weer wat van jullie gelezen te hebben en verheug me slweer op jullie volgend verslag.
    En dan lees ik wel of dan Mario t karretje heeft getrokken :-)
    Dikke knuff en tot schrijfsss. Xxx

• 11 Februari 2013 - 08:48

Onsdriekus:

Ow wat een heerlijk verhaal weer! We knappen er zienderogen van op! ;-) Op het journaal zeggen ze dat het zonnig wordt vandaag, en alleen in het zuiden een beetje gaat sneeuwen........ Yeah right, wat
    doet dat witte spul dan wat nu uit de lucht komt vallen????? hihihi Prachtige foto's ook weer, we willen subiet ook pleitte! Geniet ervan lieverds! xxx Luc, Heime en Joke

• 13 Februari 2013 - 11:28

Bertus En Loes:

Krijgen ook weer de reiskriebels als we jullie verhalen lezen. Reizen op deze manier een beetje met jullie mee.
    Jammer dat we ook de foto's niet tevoorschijn kunnen toveren.
    nog veel plezier, groetjes Bertus en Loes

• 14 Februari 2013 - 19:15

Natt En Jos:

SUPER, wat leuk jullie verrassing vanmorgen. Wij vonden het ook heel leuk dat jullie bij ons langs zijn gekomen. Gaat alles goed daar in het warme Thailand ? Wij hebben hier sneeuw en ijzel. Helaas kan ik de foto niet hier toevoegen, dus zetten we hem op facebook

• 15 Februari 2013 - 01:45

Rianne:

ik MIS JULLIE!! (nog even en dan sluit ik jullie weer in mn kleine armen!)
    wat een leuk verhaal weer! inclusief de foto`s!
    jezus pa! wat ben je weer lekker bruin...... daar wordt ik best jaloers op haha
    ooh... en die foto die jullie me toe stuurde via de mail (van papa) die heb ik ingesteld als achtergrond op me foon! :D wat een gave waterval(len)!
    nou ik ben uit gelult na die reactie dat het bij jullie nog warmer is en s`nachts ook :( hier is het tegen het vries punt aan! met ijzel en die **o** troep van een sneeuw! (doe me een plezier als jullie terug komen neem de ZON maar mee!)

• 15 Februari 2013 - 10:46

Leon & Karin:

Puff, wat een naar verhaal! Warmte, mooie watervallen, rustige boottochtjes, relaxen, .... Erg ongezond allemaal. Je kunt beter lekker naar je werk gaan en 'genieten' van het veel te koude weer! Oftewel JALOERS. Veel plezier nog en gezellig verhaal. Nu even jullie foto's kijken.