Islandhopping - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Islandhopping - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Islandhopping

Door: Mario en Petra

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

19 Februari 2013 | Thailand, Krabi

Zo, we zijn er weer.

Na Koh Lanta zijn we over land naar Koh Sukorn gereisd. We hadden te maken met een onwijs chagerijnige minibus chauffeur. Er werd gegooid met sommige tassen want wat bleek, drie Thaise binkies van net 15 moesten ook mee en zaten prinsheerlijk op de eerste rij. En wij? Achterin, met de bagage 2 hoog opgestapeld, precies in de loopruimte. Geen mogelijkheid meer om je ook maar enigszins te kunnen bewegen. En Mario heeft daar al zo'n moeite mee. Je wordt soms echt vervoerd als vee.

Maar afijn we werden gedropt in Trang waar we een klein stukje moesten lopen om op de songtauw te stappen die ons weer naar de pier zou brengen. Afijn wij lopen de hoek om, stappen in een songtauw, hij rijdt diezelfde hoek om en we stoppen op dezelfde plek waar we uit de minibus waren gestapt, om nog een stel op te pikken. Het zal wel.
Tijdens onze rit naar de pier begint het te regenen. Steeds harder en inplaats van een natte rug van het zweet werd het een natte rug van de regen. Een songtauw is een soort overdekte pickup, maar niet waterdicht. ;-)
Na een rit van ongeveer een uur stappen we over op een longtailboot die ons naar Ko Sukorn brengt.

En voor we het weten zitten we op een rustige stek met warme douche en gratis internet. Wat een luxe. Ook krijgen we hier een uitstekend ontbijt wat bij de kamerprijs is inbegrepen. Das leuk meegenomen. Verder gebeurd er hier niet veel, het restaurant en dus ook de koelkast sluit om 22.00 uur.
De volgende dag verkennen we het stuk strand voor de deur.
Het is er een drukte van jewelste, en nee, niet met mensen maar met honderden kleine krabbetjes. Leuk om te zien en ze een beetje op te jagen hihi. Wist je dat die beesten zijdelings wegrennen??
s ' Middags huren we een fiets om het eiland te verkennen. Mega warm maar erg leuk. Daar waar we mensen tegenkomen worden we vriendelijke gedag gezegd. Er rijden drie auto's en wat brommers rond verder is het net Schiermonninkoog genieten dus. Zooo rustig en zoveel vogels, het lijkt wel een reservaat.
Na een stuk fietsen (tuurlijk, moet je vooral doen midden op de dag) waren we zo nat en bezweet, we konden wel een verfrissing gebruiken. En zie daar, een dorpje met een winkeltje. Great !! En wat denk je..... 2 flesjes water, 2 flesjes cola en 2 zakjes chips voor de prijs van...... 50 batjes. Hahaha, 1,25 euro !!

Na nog een dag strandhangen, in de schaduw, zwart zand is niet loopbaar op blote voeten, ZO HEET !! (je kon zelfs niet met een lakentje op het strand liggen)
besluiten we om door te reizen.
Alleen de vraag is waar naar toe. Diverse opties waren mogelijk maar daar waren ook de prijzen wel naar. We besloten mee te reizen met een Engels echtpaar naar Ko Bulon. Zij hadden al een longtail geregeld, en door samen te gaan deelde we dus de kosten. Dat scheelde ons ook weer. Geen idee wat voor een eiland het zou worden, maar we zien het wel. Het was in ieder geval nog meer zuidelijker.
We vertrekken om een uur of negen en varen over een heerlijk rustige zee er naar toe.
Gearriveerd op Ko Bulon moeten we nog slaapplek regelen. Oeps, de eerste 2 resorts waren al vol, dan begin je 'm al rustig te knijpen. Maar, het is gelukt. Welliswaar in een moahh-hutje, maar het alternatief was in een tent, met alleen een matje op de grond. Later merken we pas dat we best mazzel hebben gehad want slaapplek is moeilijk te krijgen hier. Net als electra trouwens want die is er alleen van zes uur 's avonds tot mischien 24.00 uur maar vaak eerder. 's Avonds begeven we ons met een zaklamp over het eiland, want de paden zijn hier echt pikkedonker.
Het eiland is niet groot, wel veel toeristen en iedereen lijkt iedereen te kennen. Tis een leuk eiland maar na drie dagen hebben we het hier ook wel gezien.

Dus terug naar het vaste land. We waren ooit van plan om naar Ko Lipe af te zakken, maar dat plan hebben we maar laten varen. Zo' in trek bij toeristen en dus behoorlijk druk, maar ook veel teveel overprized. Daar hebben we geen zin in. We doen het wel met de meer onbekende eilandjes.

Dus terug naar het vaste land, en na een busrit van iets meer dan 4 uur zaten we weer in Krabi. Hier besluiten we wel wat we verder gaan doen. In gedachten hebben we Khao Sok National Park en het eiland Ko Payam. We zien wel hoe het loopt.

En net als anders hebben we nog en link naar de foto's. Dit doen we niet anders dan 2 jaar geleden, alleen de wereld waarin wij ons begeven is veranderd. Tegenwoordig doen we het met tablets en smartphones. Net als dat we hier heel veel toeristen zien doen. Voorheen zat iedereen met elkaar te kleppen, tegenwoordig zijn het de schermpjes waar men oog voor heeft. Pffff
Maar goed, de onderstaande link werkt dus het beste door deze met de pc te bekijken. Simpelweg copieren en plakken in de adresbalk van de browser.

Komt ie:

Heel veel groetjes,
Mario en Petra

• 19 Februari 2013 - 13:17

Onsdriekus:

Ik doe niets anders dan Island hoppen! Alleen........ hier zijn geen palmbomen en witte/zwarte stranden........ Genieten met volle teugen van jullie zonnige, gezellige en leuke verhalen. Dat hebben we echt nodig in deze euhm...nogal saaie winter.
    Zondag was redelijk lekker, zijn we er op uit getrokken naar Tiengemeten (ook een eiland, dus hop!). In de lucht hing heel zachtjes de eerste voorbode voor de komende lente.
    De tekenlessen gaan als een speer, en Luc is ook al weer aan het werk. Koekie is lekker aan het puberen, dus kortom...... het gaat zoals het moet gaan! hihihi. De foto's openen hebben wij geen problemen mee, gewoon kopieëren en plakken en uiteraard het pijltje aanklikken om er naar toe te gaan! ;-). Het gaat zo snel, lijkt of jullie net vertrokken zijn! Geniet met volle teugen! xxxx Luc, Heime en Joke.

• 19 Februari 2013 - 13:27

Onsdriekus:

Vergat nog te vragen, wij lezen best vaak, te toeristisch geworden, woekerprijzen, veel veranderingen, valt het tegen, of kunnen jullie je makkelijk aanpassen aan de nieuwe omstandigheden? xxx L, H & J

• 19 Februari 2013 - 13:43

Ikke Weer:

nounou is wel lekker hier hoor zit nu ook in die ellende

• 20 Februari 2013 - 12:56

Mario En Petra :

He zussie, ondanks dat er veel veranderd hier genieten we onwijs hoor. X

• 20 Februari 2013 - 21:41

Rianne:

mis jullie!!
    hmm DRIJFZAND!!! neeee! whaha doet me ineens denken aan? S............G!!!!! whahaha
    wat een aparte foto die van KO PETRA!!
    jullie zijn de regen na 5 weken en 1 dag dus nog niet vergeten! hihihi...
    jaa pap... dat heet (vast) de jeugd van tegenwoordig! met die schermpies voor je snuffert... offeuh, zijn het wat oudere mensen??

dikke knuffel! xx

• 20 Februari 2013 - 23:26

Francis:

Hoi moppies
    Ondanks alle veranderingen en toerisme ( zijn jullie dat niet ook :-) )hopenlijk toch naar jullie zin? Ik zou ook idd.gewoon de kleine onbekende eilandjes aan doen.
    Kreefftjes/krabbetjes ja die lopen zijwaarts heb ik toen in Brasil gezien zo grappig en zoo snel ook.
    Maar ja,jullie lopen ook weleens zijwaarts toch? Straks in september weer hihi
    Jullie foto's bekijk ik steeds via n link die Rianne me toestuurt,lukt me anders niet.
    Enne toe maar n schotel op t rieten dak? Hierrrzooo LoL!!
    Zitten jullie al op de helft vd tijd eigenlijk? Gaat allemaal zo snel,de weken.
    Geniet er nog lekker van lieverds en ik kijk uit naar jullie volgend verslag en foto's.
    Veel liefs Francis Xxx

• 21 Februari 2013 - 00:46

Annabel:

Wat een leuk verslag weer! Ik volg jullie op de voet! Over voet gesproken....ik zag daar zo een foto tussen staan...jullie lopen ook als een eend! Ha! Die krijgen jullie ff terug! Mzzll en ik zie jullie nieuwe verslag graag tegemoet! Have fun!!!

• 21 Februari 2013 - 12:35

Tinus/thip:

leuk verhaal ene mooie foto s ga zo door boven ko phayam ligt ko chang leuk en rustig daar altans 3-jaar geleden geniets ze gr thippie en tinus