De National parken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu De National parken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

De National parken

Door: Mario en Petra

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

26 Februari 2013 | Thailand, Krabi

Hallo allemaal,

Allereerst, we vermaken ons nog steeds enorm. We laten misschien wel eens wat negatieve klanken horen, maar dat is meer om onze gedachten te delen in dit verhaal. We passen ons wel aan en als het ons ergens niet bevalt zijn we weer pleitte. Hahaha.

Enfin, na ons laatste bericht hebben we maar weer een auto gehuurd en zijn richting Khao Lak gereden. De tocht er naar toe was prachtig. Blijft leuk om zo tussen bergen te rijden. Khao Lak is echt een badplaats zoals je die ook kan zien aan de Spaanse kust. Een soort van Benidorm. Mensen boeken voor twee of drie weken een hotel en zien niet meer dan dat. Tja dat kan ook. We hebben hier twee nachten geslapen.
De volgende dag hebben we een kleine tocht door de jungle gemaakt. In het Khaolak National park. Erg mooi maar ook erg warm. Zwetend kwamen we bij het strand uit. Gelukkig kwamen er meer mensen zwetend uit het bos. We hadden tijd over en zijn naar boot 813 gereden.

Boot 813 is een echte politieboot die tijdens de tsunamie twee kilometer land inwaarts neer is gegooid door de golf. Nu ruim 8 jaar later maken ze er een heel park omheen.
We hebben een boek meegenomen met vele foto's. Onwijs indrukwekkend allemaal. (Joke we hebben aan je gedacht hoor). Dit is de eerste plek waar er echt een herrinering is aan die verschrikkelijke tsunamie.

De volgende dag laden we de spullen weer in en rijden op weg naar Khao Sok. De route is heel mooi, heerlijk door de bergen rijden, af en toe een dorpje. Omdat we een nacht in een rafthouse willen slapen (een kamer op een vlot) rijden we door naar Ratchapraphu stuwmeer. Wat een meer zeg.
Na wat omzwervingen en navragen komen we er achter dat het best prijzig is voor een nacht. Dat is balen, dan maar onze plannen bijstellen. We gaan geen 100 euro (incl. boot en toegangsprijs) neerleggen om er één nachtje te slapen.
We rijden terug naar Khao Sok. 130 kilometer voor omgereden hahaha. Maar dat maakt niet uit want het was een mooie tocht. Ook hier moesten we zoeken naar een kamer. Veel zat al vol. Een alternatief wisten we nog wel te vinden van een paar jaar terug maar we wilden iets meer reuring om ons heen. Uiteindelijk vinden we een prachtige kamer met een heerlijk bed. Om je heen hoor je de geluiden van de jungle. Vogels, apen en krekels roepen je 's nachts welterusten. De volgende dag lopen we wat rond en genieten van de natuur.

We vervolgen onze weg richting Phang-Nga. Ook hier moet een mooi natuurpark zijn en mischien wel uitzicht op een rots wat het James Bond eiland wordt genoemd. Ooit is dit als lokatie gebruikt voor de opnames van een film.
We hadden het plan om te gaan slapen in Phang Nga maar helaas is het hier een saaie stad en bij de haven wordt het er niet beter op. We doen het anders. We vinden (onderhandelen) voor een leuke prijs een boottochtje en besluiten dat te doen en daarna door te rijden naar Krabi.
We zitten zo'n twee uren samen in een bootje, varen door een grot en zien het James Bond van afstand. Viel dat stukkie steen ff tegen zeg !! Overal zie je foto's van een prachtige knoeperd van een rots, wat steil uit het water komt zetten. In werkelijkheid is het maar een ukkie. Maar.... het was een mooi gebied om doorheen te varen, vooral dat stuk dat we onder de berg door voeren.

Het weer valt nu een beetje tegen. Zo nu en dan een flinke bui maar nog wel warm. Vanmorgen waren we vertrokken voor het bekijken van de Emerald pool (met smaragd groen water) en een Hot Stream. Zal je net zien, op het moment dat we er waren brak er enorme regen uit en het zag er niet naar uit dat het ooit zou stoppen. We zaten gelukkig zelf onder een afdakkie aan een bakkie, maar na een half uur zijn we toch maar weer omgekeerd, dit werd niks.

Nu zitten we voor de laatste dag in Krabi en vertrekken morgen naar Koh Chang (noi) en Koh Phayam. Dit zijn twee héle rustige eilandjes waar we weer effe lekker gaan chillen. Of er internet is weten we niet maar jullie reacties lezen we dan wel later.
We gaan eerst in de relax-mode.

En hier weer de foto's:

(p.s. De link is aangepast, de vorige werkte niet)

Groetjes van Mario en Peet

• 26 Februari 2013 - 15:48

Nicole Herrmann:

Hallo ihr 2,

es ist ja unglaublich, was ihr schon alles gesehen habt. Fantastische Bilder und Eindrücke. Ich beneide euch. Sitze hier bei -15 Grad und friere. Würde gerne mit euch tauschen (aber ihr bestimmt nicht mit mir). Ich wünsche euch noch ganz viel Spaß und genießt noch den Aufenthalt. Liebe Grüße

• 26 Februari 2013 - 18:36

Ellie Kuil:

hallo petra en marco wat leuk al die verhalen genieten jullie er lekker van wij gaan qver twee weken gr ellie van de sigaretten

• 26 Februari 2013 - 23:22

Francis:

Het weer valt n beetje tegen.....???:-)
    Af en toe n bui maar wel warm...
    kom maar naar nederlandje,
    hier strooien ze 's avonds nog steeds....:-(

Have a great time jullie schatten.
    Xx

• 27 Februari 2013 - 19:40

Rianne:

wat een lekker verhaal weer!
    nog ff genieten daar... en tot snel!
    vond het onwijs leuk jullie stem weer ff te horen!..
    de link van de foto`s doet het niet?

have a great time nog ff!! xxx

• 27 Februari 2013 - 19:52

Rianne:

het is al opgelost met de foto`s! gewoon ff naar een ander verhaal gaan en daar de foto link openen... en dan naar de foto`s van nu! (francis ook gemail met de foto`1) dus dat ging toch wel goed!
    veel plezier lieverds!!.... enne pap wat wordt je grijs.... hihih, peet leuk je KAPSEL!! (jouwe trouwens ook DAD!)
    xx