Van Terima Kasih naar Kap Khun Ka(p) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Van Terima Kasih naar Kap Khun Ka(p) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Van Terima Kasih naar Kap Khun Ka(p)

Door: Petra en Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

23 Maart 2011 | Thailand, Phuket

Hallo luitjes daar,

Na alle rust van de eilanden en Padangbai reisden we door naar Ubud.
Ubud is gelegen in de bergen en omgeven door heel veel rijstvelden. Verder zitten er hier van oudsher vele kunstenaars dus kijken we onze ogen uit naar al dat pracht. Het stikt hier van de shoppies. We zijn dan ook gezwicht voor een schitterend mooi beeld. Een bronzen beeld van 1 meter hoog. Hij weegt weliswaar 15 kilo, maar thuiskomen zal ie! Op onze dag van aankomst hebben we de omgeving verkend. We sliepen aan een zijstraat van een drukke weg en wat een heerlijk gevoel is dat. Lekker rustig in een, met mooie tuin omgeven, bungalow. En ’s ochtends krijgen we een ontbijtje op de veranda.
Het weer is hier over het algemeen goed te noemen, op een klein buitje na dan, maar dat geeft weer een lekkere verkoeling.

We hebben weer een lekkere wandeling gemaakt door de rijstvelden heen. Onwijs wat een pracht. Al die groene velden opgebouwd in terrassen, echt onwijs mooi om te zien. De terrassen zijn zo opgebouwd dat het water er doorheen blijft stromen, van het ene veld stroomt het over in het eronder gelegen veld. Grappig om te zien hoe zoiets werkt. Ook liepen er hordes eenden door heen. Dat zal wel lekker smaken, rijst met gebraden eend.
Het leuke van zo’n wandeling is dat je de straat uit loopt, onze straat, en zo in het boerenland staat. Weg van de drukte en de herrie. Al met al een hele wandeling in de warmte. Op naar de douche en heerlijk schone kleren aan, die terug waren van de laundry.

Verder hebben we nog een wandeling gemaakt over een bergrug heen. Ditmaal liepen we langs velden vol met riet. Die er ook gedroogd worden en waar ze vervolgens dakbedekking van maken. Hier was het echt bloed heet. Bij onze eerste stop waren we allebei doorweekt van het zweet. Het vervolg van de tocht bracht ons verder door een vallei. Dat betekent dus dat je eerst moet afdalen en vervolgens hetzelfde stuk weer omhoog moet. Tering, wat ging dat steil. 9 km verder waren we weer terug waar we begonnen waren. Een aardige trippel dus. Maar daarna werden we opgewacht door een paar heerlijk koude biertjes.

We bleven hier tot 20 maart en vlogen rond de middag terug naar Thailand voor onze laatste drie weken ( jaja thuisblijvertje mag ook bijna weg).
Van Terima Kasih naar Kap Khun Ka(p), Van Bali naar Phuket, van Indonesië naar Thailand, van de rupia naar de baht. En het voelt als thuiskomen. Niet dat we het vervelend vonden in Indonesië, maar het is zo vertrouwd. De mensen zijn toch vriendelijker en geïnteresseerder, makkelijker te benaderen.
Maar ook hier is het weer (het weer) niet zoals het normaal gesproken is. Zon en bewolking wisselen elkaar af, en tussendoor veel regen. We spraken een Zweedse restauranteigenaar, en deze wist te vertellen dat het in de 14 jaar dat hij hier nu zit, nog nooit zo nat is geweest in maart. Maar het is niet anders.

We zitten momenteel in Karon beach op Phuket island.
Wat we hier allemaal nog gaan doen is voor ons ook nog even de vraag. We hebben verschillende ideeen en mogelijkheden, maar we pakken eerst maar een paar dagen strand.
Morgen maar eens kijken voor een brommertje, dan gaan we het eiland rond touren.

Greetz, Mario en Petra

En de beelden:

• 23 Maart 2011 - 09:08

Thip&tinus:

de fotos zien er weer mooi uit ene ik moet nog zo lang wachten snik
    thip van de dag phuket naar de zeezigeuners leuke trip
    gr uit heemskerk

• 23 Maart 2011 - 13:05

Thuisblijvertje:

jaja z'n laatste voor het weggaanertje heet zag daar in dat ene rijst veld wel een hele lange rijst stengel staan had die niet gesnoeit moeten worden? en tussen die andere velden zag ik de familie bender volgens mij lopen wist niet dat je zooooveeel broers en zussen had peet:-).Nou thuisblijvertje z'n laaste meeltje was dit morgen om 21.30 zijn ze weg garoetjes en tot na de 24ste april

• 23 Maart 2011 - 15:05

Simone:

Leuk dat jullie even gebeld hebben. Jammer dat ik nog niet helemaal wakker was hahahahah.

En jullie geloven me echt niet hé! Maar vandaag was het echt zweten in het zonnetje. Heerlijk hoor! Je ruikt het voorjaar.

Mooie foto's weer van jullie..

Geniet ervan! Hebben jullie een plu bij jullie met al die regen? gniffel gniffel. Nee, is niet leuk van me ;-) hahhaahahahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahaha.

veel plezier verder......

• 23 Maart 2011 - 15:09

Francis:

zijn jullie nou nog niet in nederland????

• 23 Maart 2011 - 18:45

Franck:

Oei oei Kuijpies, dat schiet al weer op! Laatste halte. Maar gelukkig 1 met mooi weer in het vooruitzicht.
    Morgen de thuisblijvertjes afzetten op schiphol.
    Benieuwd of hij ook zo'n leuke site bij gaat houden.
    Ps, morgen oppassen voor dat uitlaatje he.

• 24 Maart 2011 - 14:44

Judith:

Hey vakantiegangers,

Dat ziet er allemaal weer erg goed uit!!!!Geniet nog maar lekker want het begint nu echt op te schieten.Veel plezier nog en vooral flink genieten.

Dikke x Juud.

• 24 Maart 2011 - 21:37

Udo:

Hoorde twee belaberde stemmen op me voicemail.
    Die zon doet wel wat met je he'......

En dan de laatste foto twee abnormale mensen op het strand.....
    Maar ...ik zat ook in de zin vanmiddag jawel...euhh iets minder bruin

• 25 Maart 2011 - 07:59

Ikke:

mooie foto's !

• 25 Maart 2011 - 16:53

Walter:

geen opmerkingen jullie doen het nog steeds goed.

• 26 Maart 2011 - 12:30

Tecla:

Hai kanjers,de laatste loodjes zwaar he ???ha ha ha,maarre Peettie je gevoel is uitgekomen.Ik ga 1 april(geen grap)aan het werk.Ga bij Pro-Rail aan de gang als Hospitality Professional(Tel/Rec).Ik kan jullie 11 april helaas niet ophalen.Dikke kus en tot snel,gr Tecla