Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Door: Petra en Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

29 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo daar zijn we weer.

We hebben zes dagen op Phuket gezeten. Enigszins genoodzaakt want we zijn allebei twee dagen ziek geweest. Waarschijnlijk wat verkeerds gegeten of is het dan toch van de airco gekomen? Normaal gaan we nooit voor een kamer met airco, maar in dit geval kon het niet anders, ze hadden geen fan. En dat pokkeding was ook nog precies boven het bed geplaatst. Mario dacht nog even dat hij zo moe was omdat hij die dag, de 24ste maart, al 25 jaar bij Hoogovens/Corus/Tata Steel werkt. Dat klinkt knap vermoeiend, ghe ghe.

Eenmaal weer opgeknapt hebben we een brommertje gehuurd en het eiland over gesjeesd. Op weg naar een waterval waar ook apen zouden zijn te zien. De waterval was maar een lullig straaltje maar de plek van de apen was geweldig.
Het ging hier om een opvangplek voor gibbons. De apen worden hier opgeknapt, aangesterkt en weer teruggezet in de natuur. Je kent ze wel, de apen waar men mee rondloopt en waarmee je op de foto kunt. Dit soort aappies worden dusdanig geslagen en mishandeld, zodat ze maar naar de baas blijven luisteren, totdat ze uiteindelijk geen stuiver meer waard zijn. Dit soort aappies komen hier dus terecht. Men doet er al goed aan om dit soort vermaak te negeren, af te keuren en niet mee op de foto te gaan. Dan bloedt die handel vanzelf dood.

Maar goed, na die tijd zijn we vertrokken naar Koh Phi Phi (voor de Google mappers, Phi Phi Don). Hier zijn we in januari 2004 eerder geweest, het jaar waarin de tsunami zo vreselijk tekeer is gegaan hier. Bijna het hele eiland is toen leeg gevaagd.
Bij aankomst op Phi phi zagen we de veranderingen al. Er staan veel meer restaurantjes en winkeltjes. Dat het hier destijds compleet weggevaagd moet zijn geweest is zelfs te zien aan het wegennet. Ook deze zijn opnieuw aangelegd en lopen heel anders dan voorheen.

Aan boord van de boot hadden we een slaapplek geregeld. Eerst een stuk lopen met je rugzak op en toen nog een klein stukje in een auto. Jeetje dachten wij al waar gaan we naar toe?!
Onze slaapplek bleek heerlijk rustig tegen een bergwand te staan. Nou rustig was het zeker maar de klim er naar toe was beslist niet makkelijk. We hadden een prachtig uitzicht, daar niet van, maar toch….. Inmiddels hebben we een andere slaapplek gevonden die ook als het donker is makkelijk te vinden is. En op loopafstand van het uitgaansleven. Goede plek dus, hahahaha.

Het is goed om te zien hoe alles hier weer opgebouwd is. Er is met man en macht (en met geld van de grote investeerders) gewerkt om Koh Phi Phi weer op de kaart te zetten. Het is weer zoals vanouds booming business op het eiland.

We zijn nog naar de Memorial Building geweest maar dit was héél teleurstellend!
Het was een groot en indrukwekkend gebouw, maar het stond leeg!! Je zou verwachten dat je er geconfronteerd zou worden met feiten en foto’s etc. Maar helemaal niets! Heel spijtig. Op wat lege flessen na staat het gewoon leeg. Waarom zou men dit nou niet doorzetten?

Gelukkig is de sfeer hier nauwelijks veranderd. En we genieten er volop van.
Nou vooruit, het weer is wel veranderd. En nou houden we daar over op.

En we hebben weer souveniers gescoord. Maar deze keer zijn ze niet zo zwaar. Hooguit een gram of vijf. Daar sjouw je je eigen dus geen breuk aan. Maar we dragen ze wel altijd mee. Jep, het zijn blijvertjes. En de kleur is zwart. Hahaha, nou weet je het wel he?!

Wat we hierna gaan doen???
We zien het wel. In ieder geval morgen Peetje d’r verjaardag vieren. Yeaaahhhh Feessie !!
Enne….. ze heb een cadeautje van 5 gram. :-)

Tot de volgende keer, Mario en Petra

En weer een paar foto’s:

• 29 Maart 2011 - 09:17

Nelly:

Dat was even weer helemaal inlezen. De foto's niet allemaal kunnen bekijken, maar dat komt de volgende keer. Ik ben zelf een weekje naar België geweest (burgelijk dichtbij) en weer heerlijk geschilderd.
    Jullie maken me nieuwsschierig naar die 5 gr. Zit het in een klein doorzichtig zakje? Niet te veel gebruiken anders mis je je eigen verjaardag. Veel plezier en een fijne verjaardag.
    Een dikke knuffel van Gerard en mij.

• 29 Maart 2011 - 09:55

Luc, Heime En Joke.:

hahahahaha Nelly, ik wilde zoiets soortsgelijks schrijven! Pas op met die 5 gram... ze zijn met minder opgepakt! Lieverds geniet er nog ffies van! Voor jullie het weten zit Mario al 50 jaar bij Tata! Weer heerlijk wat te lezen!

Dikke zoen! Enneh je foontje was supertoppie!

• 29 Maart 2011 - 09:57

Luc, Heime En Joke.:

Ps.... wat staat er op die tatoo's? Iets van "wie dit leest is gek?"

• 29 Maart 2011 - 11:03

Francis:

en....wat staat er op die tatoes in het nederlands???

• 29 Maart 2011 - 15:44

Thip&tinus:

gefelicteerd rotjekror met je verjaardag
    en met mario 25 jaar slapen bij tata een mijlpaal neem er een van ons we komen hem wel weer terug halen geniet ze nog

• 29 Maart 2011 - 16:59

Simone:

Leuk verslag weer en goed om te lezen dat er toch wat met al die centen is gebeurd!

Petra, jij alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En Mario, jij met je bijna 25 jarig dienstjaren. ( die ik op deze manier ook wel uit kan zitten ;-) Duhuhhhh

Heel veel plezier verder en geniet nog even van die laatste dagen.

• 29 Maart 2011 - 17:09

Ikke:

Hey Peet,

Van harte met je 46e verjaardag!!

en natuurlijk een hele fijne dag toegewenst droppie

• 29 Maart 2011 - 18:47

Rianne:

zijn dat TATTOO`S???
    zijn wel gaaf (pap) maaruh wat staat er? kan geen THAIS!!!
    haha nou de foto`s en het verhaal(tje) zijn weer leuk!!!

xxx

• 29 Maart 2011 - 20:00

Ron En Tonny:

prachtige fotos en indrukwekkende verslagen, hierbij willen we jou petra feliciteren met je 18de?? verjaardag haha, en zo te zien zal het wel egneiten zijn op je verjaardag en mario nog gefeliciteerd met je jubileum
    ,geniet nog lekker van jullie vakantie
    groetjes uit een zonnig en warm alkmaar doeiiiiiiiiii

• 29 Maart 2011 - 20:54

Udo:

Hey buddy, 25 jaar hoogovens enz.....indrukwekkend hoor maar als we daar je vakantie's vanaf trekken wat houden we dan over? 15 jaar?

hahha nou proost maar op de volgende winst uitkering.

En peetke...alvast gefiliciteerd met je verjaardag.
    We nemen er een op je!!!!

mvg udo

• 29 Maart 2011 - 21:00

Franck:

He man, heb je echt die zwarte kunnen scoren? Nou Peet, dan wens ik je een fijne verjaardag.

25 jaar Hoogovens/Corus/Tata Steel ?
    Dat is toch zeker een nieuwe ligstoel waard toch?

En wat heb je nou op je rug man? Thaise variant van boter/kaas en eieren?

Het zonnetje doet jullie bljkbaar geen goed maar geniet er nog maar even van.

Greetz

• 29 Maart 2011 - 21:40

Guido:

Hé Mario,
    Gefeliciteerd met je jubileum!
    Blijf lekker genieten daar maar dat lukt aardig geloof ik :))
    Groetjes aan je vrouw,
    Guido

• 30 Maart 2011 - 11:40

Rianne:

heey pap!! en Peet!
    hebben jullie last van dat slechte weer?:(
    of hebben jullie nergends last van?:)

dikke (K) love jullie!!