Het zit er op - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Het zit er op - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Het zit er op

Door: Petra en Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

08 April 2011 | Nederland, Heemskerk

Wist je dat het weer heerlijk vertoeven was op Koh Samet? We zaten weer in het mooie weer op het oh zo relaxte eiland. We hebben dus een goede keuze gemaakt.

Wist je dat er al veranderingen bezig zijn sinds ons laatste verblijf op Samet, 7 weken geleden? Men is bezig de weg over het eiland te egaliseren. Gelukkig niet verhard, maar het kon ook geen kwaad.

Wist je dat het onwijs leuk is om ze weer te ontmoeten, Poo, Toot, Pen, Sunee, Ampai, Kat en Hugo.

Wist je dat we deze keer toch maar gekozen hebben voor een fraaiere bungalow, eentje met flushing toilet en een warme douche. Toch lekker voor die laatste paar dagen.

Wist je dat we in totaal 23 verschillende slaapplekken hebben gehad. Dat betekent dus ook 23 keer met je bagage lopen zeulen. En we hebben het er graag voor over gehad, want zo zie je nog eens wat.

Wist je dat onze bagage met 40% is gegroeid, dankzij al de souveniers die we tegen kwamen.

Wist je dat we bij aankomst op Schiphol 6 keer in een vliegtuig zijn gestapt, in totaal 32 uur hebben gezeten en meer dan 30.000 km hebben afgelegd?.

Wist je dat we 9 weken lang geconfronteerd zijn geweest met links rijdend verkeer?
Dat wordt weer omschakelen straks.

Wist je dat de benzine in Thailand stukken goekoper is dan in Nederland. We betaalden 33 Baht per liter, ofwel 80 Eurocent.

Wist je dat het nog goedkoper kan? In Indonesië kost een liter 4500 Rupia, ofwel 40 Eurocenten.

Maar weet ook dat we weer een prachtige periode hebben gehad, het onwijs naar het zin hebben gehad, weer hele mooie plekken hebben gezien en zeker nog eens terug gaan naar Indonesië.

En weet ook dat we het wel weer fijn vinden om weer naar huis te gaan.

Want hier kijken we weer naar uit:
Het weerzien van iedereen, met name Rianne en Marjolein (tot gauw meiden!), je eigen badkamer, je eigen vertrouwde bed, de auto (ja raad maar welke), de 46” plasma met alle toebehoren, een tournedos van De Buurvouw, een sate van Santé, shoarma van Cairo, een halve kip van Martin Rolvink, aardappelen groente en een balletje gehakt, melk in de koelkast, een lekker stukkie kaas (ja raad maar wie), Zaanse mayonaise, Douwe Egberts koffie, ’s ochtends het krantje en voorlopig even geen rijst.

Maar eerst nog even 12 uur vliegen……………

Luitjes, allemaal bedankt voor het volgen van onze reisverhalen en de leuke reacties.
Hopelijk gaat over 2 jaar voor ons weer een nieuw avontuur beginnen. Deze was fantastisch en sluiten we bij deze nu af.

Groetjes van Mario en Petra.

En hier dan alsnog de foto’s van Koh Samet. (met een knipoog naar Franck)

• 08 April 2011 - 14:51

Nelly:

Wisten jullie dat we de verslagen leuk vond om te lezen en
    wisten jullie dat we ook de foto's erg leuk vond en
    wisten jullie dat we veel medelijden met jullie hadden, dat je zo moest sjouwen
    wisten jullie dat jullie ons gewoon hebben achtergelaten in dit koude kikkerlandje en
    wisten jullie dat we hier sneeuw, hagel, regen en heel vies weer hadden en
    wisten jullie dat we ontzettend jaloers waren op dat zonnetje daar en
    wisten jullie dat we je een hele goede terugreis wensen en een thuiskomst met zo'n lekker zonnetje zoals hij nu is

Groetjes en liefs van Gerard en mij

• 08 April 2011 - 14:55

Simone:

Mooie verslagen allemaal en wat een belevenis weer voor jullie! Ik kan me voorstellen dat jullie ook wel weer graag naar huis willen!

Goeie reis en welkom thuis!

Groetjes en tot ziens!

• 08 April 2011 - 16:44

Franck:

Wist je dat jullie nog een heel weekend voor de boeg hebben dus hoezo nu afsluiten?

Jullie bedankt voor het ons laten volgen en meebeleven van jullie ervaringen. Ik heb gezien hoeveel werk dat vergt, dus... klasse!

(En ook bedankt voor de vele knipoogjes).

Groetjes aan de bekenden op Koh Samet en een goeie reis terug!

• 08 April 2011 - 23:28

Isabelle:

Heyy Mario en Petra,
    Ik ben zelf eindelijk weer een beetje in de bewoonde wereld, dus tijd om jullie verhaaltjes te lezen! En wat hebben jullie veel gedaan en meegemaakt zeg, echt geweldig!
    Gelukkig is het strand seizoen weer begonnen in Nederland om jullie Hollandse cultuurshok te verwerken!
    Xxxx

• 09 April 2011 - 06:22

Me:

Het fijne van op reis gaan is ook weer het thuiskomen! goede terugreis gewenst
    enne tot gauw peetje!!!

• 09 April 2011 - 08:49

Francis:

goeie vlucht terug en top dat jullie zo genoten hebben. vond het leuk om jullie te volgen via de reisverslagen xx francis

• 09 April 2011 - 15:47

Tinus&thip:

wist je dat er in heemskerk nu mooi weer is dat de rode loper voor jullie is uitgelegd
    wist je aan alles komt een einde en
    de staat en de belasting heeft jullie weer nodig
    goede reis terug

• 09 April 2011 - 19:30

Judith:

Jullie bedankt voor de mooie verhalen en geweldige foto's.Een hele goeie reis en tot kijk weer!!!

Groetjes x Juud.

• 09 April 2011 - 20:32

nog 2 lange dagen te gaan:(:S
    en dan zien we jullie weer!!!!!!!!!!!!!!
    zie jullie snel weer!
    enne doe voorzichtig die laatste paar dagen!
    en kijk maar naar MAANDAG uit:D

xxx love you<3(K)

• 09 April 2011 - 20:37

Rianne:

ik heb even de foto`s gekeken maar die foto van jullie ontbijtstekkie is ook geen STRAF!
    moet je nou dat bekkie trekken PAP?:P in de zee;) hahah
    heb ff ene paar foto`s van jullie gepikt hoor;)

xx

• 11 April 2011 - 08:54