Van de rust naar de drukte - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Van de rust naar de drukte - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Van de rust naar de drukte

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

22 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Wat een verhuizing was dat weer zeg!
Van Ko Samet naar Chiang Mai. s' Ochtends om 8 uur stonden we klaar om te vertrekken, iets van 1000 kilometer zouden we af gaan leggen. Dat werd in totaal 6 keer overstappen. Eerst op de "taxi" richting de pier van Samet, toen op de boot naar Ban Phe. Aldaar een minibus gepakt welke ons afzette midden in Bangkok, bij het Victory Monument voor de insiders. Vervolgens met een taxi naar luchthaven Don Muang, en de grootste afstand deden we met het vliegtuig. Eenmaal geland in Chiang Mai was het enkel nog een taxi om bij het guesthouse te komen.
Uiteindelijk om 19 uur 's avonds waren we op plaats van bestemming. En koud dat we het hadden brrr. Overdag is het heerlijk maar 's avonds toch frisser.

We zitten nu heerlijk rustig op het terras bij Guesthouse Hollanda Montri even weg uit de hectiek van de stad. Met frisse moed zijn we de volgende ochtend gaan lopen, op zoek naar voor ons bekende plekken. Als eerste bezochten we het guesthouse waar we 9 jaar geleden verbleven. Niks veranderd, zelfs big John leeft nog. We steken de brug over en lopen langs de andere kant richting de stad. We lopen op ons gemak rond, dingen veranderen maar de herrie en hectiek veranderd niet. Nee, deze stad is niks voor ons. We kijken uit naar de rust van de bergen. En daar gaan we naar toe ook. We hebben hier een auto gehuurd om een beetje rond te toeren. Gaan vrienden op zoeken en alles wat er op ons pad nog meer is. Watervallen, grotten en hotsprings. We kijken er weer naar uit.
We houden jullie op de hoogte.

En nog een paar fotootjes:

p.s. de foto's van het vorige verslag al gezien? Ze zijn later bijgevoegd.

Greetz Mario en Peet

We gaan nu ff eten enzo, rugzakken weer bepakken en pitten.
Morgenochtend om 8 uur staat de huurauto voor de deur.

• 22 Januari 2013 - 14:10

Lein:

Ohhh dat klinkt heerlijk!
    Dat de drukte niets voor jullie is dat wist ik wel haha, met herinnering aan schier!
    Veel plezier bij de grotten en watervallen, ik verwacht foto's :D

Hele dikke knuffel!

• 22 Januari 2013 - 16:27

Francis:

Ook ik verwacht foto's.
    Nee voor de drukke steden ga je niet heen,kan ik me heel goed voorstellen.
    Op naar de rust dus en t mooie uitzicht van bergen,grotten en watervallen.
    Wel leuk dat je daar bekenden tegenkomt, en logisch als je daar al zovele jaren komt.
    Have fun en stay safe.
    Dikke knuff
    Francis

• 23 Januari 2013 - 08:22

Tecla En Udo:

hai kanjers,goed om te lezen dat jullie het leuk hebben en dat het lekker warm is !! Hier lijkt hier wel kouder te worden dus jullie missen niks.Heel veel plezier en de groetjes Tecla en Udoxx

• 23 Januari 2013 - 12:49

Theokuil:

hoi petra en mario wat nleuk verslag ik ben niet theo maar el

• 24 Januari 2013 - 16:05

Annabel:

Mooie plaatjes! En wederom een leuk reis verslag! Have fun! X

• 25 Januari 2013 - 06:25

Onsdriekus:

Heerlijk verslag en prachtige kleurrijke foto's. Hier nog immer wit..... nog ff en ik ga de straat schoonsnuiven! hahahaha xxx Luc, Heime en Joke

• 27 Januari 2013 - 02:47

Rianne:

wees maar blij dat je hier niet bent, als je het daar s`avonds al wat frisser hebt, is hier nog kouder :( dus ik begin maar een WINTERSLAAP!!
    wat een reis om 6x te moeten over stappen om bij jullie bestemming te moeten komen (sorry voor de typ fouten)
    dikke knuffel...