The last days Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu The last days Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

The last days Thailand

Door: Petra en Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

21 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo luitjes,

Onze tuktuk-driver zou ons helpen om Ayutthaya uit te komen……….. nou dat duurde even. Hij begreep ons niet. Hij dacht wel even mee te kunnen reizen, bij ons in de auto, nou echt niet!. Afijn, op weg naar Kanchanaburi. Onderweg mooie rijstvelden gezien en vrachtwagens vol met suikerrietstengels (leuk woord voor scrabble). Foto-stops dus. Door de route kaart en de lonely planet kwamen we goed aan op ons slaapadres.
Nog geen half uur later was ook de familie de Vries aanwezig. De familie de Vries bestaat uit Wieb, Noot, dochter Carola en vriend Jan. Onwijs om Noot nou eens in haar land te zien. Na even wat bijgepraat te hebben vond Mario een folder met leuke tourtjes. Nou dat hebben we geweten…. In een dag bijna alles gezien wat hier te zien is.

Wat gingen we doen??........ Erawan waterval, op een olifant rijden, raften op een flinke stroming (met zwemgelegenheid), de Death Railway bekijken ennnn ……. berijden met de trein, the bridge over the river Kwai en een grot bekijken. Hmmm, niet verkeerd toch??

Vroeg in de ochtend ging ons belletje. 07.00 uur wake up time. Pff, wat vroeg, maar om even voor achten was daar onze tour guide en hup alles in de bus.

Onze eerste stop was de waterval Erawan. Het moet een van de mooiste zijn hier in de omgeving. Nou dat was het ook !!
Zeven etages hoog, dus dat beloofde ook wat. Zeven platforms met steeds een verschillende waterstroom!! Prachtig!! En van de een naar de ander, eerst effe 300 tot 500 meter naar de volgende. Het begon erg rustig met lopen maar naar gelang de tocht werd het toch wel zwaarder. Bij de vierde stopte een aantal mensen, die zaten tot aan hun tax, en Mario,Wieb, Carola en Jan liepen door. De kanjers hebben het gered tot aan de zevende etage. En in 17 minuten waren ze weer terug gekomen tot aan de vierde waar wij ze op wachten. Echt knap hoor! Toch 2200 meter omhoog geklommen en ook weer 2200 meter naar beneden (die gingen makkelijker, zegt Mario)

Na een lekkere lunch op naar de olifanten en een raft. Met z’n alle op een vlot en door een thai speedboot verder op de rivier gebracht. Nu begrepen we ook de zwemvesten. Er stond een hele sterke stroom en sommige van ons lieten zich dus lekker mee drijven met de stroming. (zie foto’s) En toen op de olifant…… Normaal houden we er niet van maar deze was echt leuk. Zittend op de olifant gingen we zelfs een trap af. Brrr, maar goed, we zijn terug gekomen.
Na een rustig momentje zijn we door gereisd naar de Death Railway. Een plek waar toch veel Nederlanders zijn omgekomen tijdens de tweede wereld oorlog.
Voor een ieder die meer wil weten over de river Kwai……www.google.com

In de avond hebben we Doctor Fish ontmoet….. geweldig wat een belevenis!!…..Met je onderstel in een bak water en de vissen die aan je voeten zitten te eten. Bij de een wat meer als de ander maar onwijs om mee te maken (gaan we morgen weer doen !).

Vrijdag is de familie de Vries vertrokken en wij houden een relaxdag. Een mooi moment om dit verslag te maken en de foto’s te selecteren.

Morgen naar Bangkok en daarna ……… we will see!

Dag kijkbuis kinderen
Tot in Indonesia

En hier ……. De foto’s:

Mario en Peet

No, we sluiten nog niet af, we hebben nog meer. Hahaha

Het is inmiddels maandag, Franck is vertrokken, en wij zitten op een terras te wachten op de minibus die ons straks naar de luchthaven brengt. Vanavond rond een uur of 20.00 vliegen we naar Jakarta, Indonesië.

Wat hebben we gedaan?
Zaterdag zijn we vertrokken vanuit Kanchanaburi op weg naar de luchthaven. Daar hadden we weer afgesproken om de auto weer in te leveren.
Deze keer ging het een stuk gemakkelijker met de date, na 5 minuten hadden we mekaar gevonden. Taxi gepakt en hup, naar de stad, naar grote en drukke Bangkok. Ons chauffeurtje bleek dus echt een oud mannetje te wezen, de goede man was al 80 !
Maar hij reed als een vent van 40, en maar ouwehoeren. Hahahaha. Geweldig!
We hebben ons af laten zetten bij Khao San Road, een gebied waar veel reizigers zitten en dus veel Westerse bars en restaurants zijn. Gezellige buurtje.

We hadden afgesproken om daar Sunee (een vriendin van Gekko bar op Ko Samet) te ontmoeten. Met z’n vieren een lekker happie gedaan en ’s avonds een onwijs leuke kroeg ingedoken. Het zat er bomvol met farangs, de toeristen dus. Was een topavond!

De volgende dag met z’n vieren in een tuktuk en op naar China Town. Leuk om te doen.
Kleine straatjes en shoppies waar ze van alles en nog wat verkopen. En een volk!!
Daarna naar de Bangkok River gelopen om met een longtailboat over de rivier te varen en z’n zijkanalen. We vonden een onwijs grote longtail met een vette diesel erop, dat beloofde wat. Kolere, wat kon dat ding vaart maken. Het was weer een hele leuke belevenis. En het mooiste……. Mario heeft zelf ook nog even aan het roer gezeten. Kicken!!!!!!!

En toen was het ’s avonds 22.00 uur en was het pickup-time voor Franck. Shake hands, kiss kiss en een big hugh, en het was over voor hem.
Het grote avontuur van Thailand, heel veel indrukken opgedaan, het reizen door Thailand meegemaakt. Met als resultaat..... Hij was kapot en z’n kop zat vol. Klasse gedaan Franck!

En voor nu, we spreken jullie later. Vanuit Indonesië.

En nog wat foto's:

• 21 Februari 2011 - 10:17

Thip-tinus:

het is hier -2 dus niet zo warm heerlijk en jullie daar maar zweten nee ik wil niet ruilen geniet ze

• 21 Februari 2011 - 13:13

Thuis Blijvertje:

he daar wist niet dat franck rode nagel lak op z'n tenen had! maar in ieder geval geen tenen kaas meer na dat geknabbel van die vissies tocchhh.

• 21 Februari 2011 - 17:26

Franck:

Yep, kop zit vol maar ben absoluut niet kapot.
    Ben nu aan het na genieten van een fantastische ervaring en hoop dat jullie hetzelfde ervaren in het voor jullie onbekende indonesie.

Luitjes, bedankt voor een hele fijne vakantie. Kus van mij.

• 21 Februari 2011 - 17:59

Rianne:

geweldig om te zien!
    en ook om te zien waar jullie zijn geweest!
    enne PEET en NOOT jullie zijn ook wel watjes hoor:P nee geintje;)(vind knap van je hoor pap!) 2200 meter omhoog lopen! dan snap ik ook wel dat je sneller beneden was xD
    maare geniet maar lekker van dat WARME weer daar!!! het is hier HARTSTIKKE KOUD!!!!!:S
    enne FTD stopt ermeer PAP;)

xxx

• 21 Februari 2011 - 20:21

Udo:

Hey, Nou nou,,,jullie zijn lekker bezig he.

Hele mooi foto's van de waterval en de zons ondergang heb ik als achtergrond op me pc staan.

veel plezier nog!
    mvg udo

• 21 Februari 2011 - 20:51

Judith:

Hey vakantiegangers,

Het ziet er allemaal goed uit zeg en ook leuk om jullie verhalen te lezen.Wat een belevenis zeg,geniet maar lekker en heeeel veeeel plezier nog!!!

Dikke x...

• 21 Februari 2011 - 21:30

Simone:

Jeetje wat een avontuur! Echt geweldig om te lezen! Prachtige foto's ook! Hier is het stervenskoud. En lees net het berichtje van Rianne....

FTD stopt er iid mee, maaaarrrrrrrrrr
    Er is een goed alternatief, dus geen zorgen.

Zal jullie voor nu wel een rotzorg zijn!

Geniet van al het moois dat nog gaat komen in Indonesie. Ik volg jullie wel weer....

• 21 Februari 2011 - 21:38

Leinlein:

weer van die superleuke foto's! ZO'N BUS MOET OOK IN NEDERLAND KOMEN, helemaal roze, wauw! en die dooie hangende vissen vind ik echt vies :$, en dan die aapjes, suuuuuuperleuk! Maar die waterval is ook zo mooi, en met die zwemvesten aan in die stroming.. wat is papa daar schattig hahahah. Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen over Indonesië!

dikkekus xxxx