Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Petra en Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

19 Februari 2011 | Thailand, Ayutthaya

We zijn inmiddels alweer een week verder, en al weer zoveel meegemaakt.

Het weekend hebben we nog op Samet doorgebracht. Vooral deze zijn leuk, want dan komen de Thaien van het vaste land feestjes bouwen.
En wij hebben weer heerlijk genoten van de rust, het strand en het zonnetje.

Afgelopen maandag zijn we vertrokken met als bestemming Ayutthaya. Dit zou voor ons ook nieuw terrein gaan worden. Dit hadden we uitgekozen om de tempels te gaan bekijken. Voor wat er nog van over was dan. Want na een paar eeuwen zijn het inmiddels de ruïnes van geworden.

We hadden geregeld dat we met een speedboot van 09.00 uur naar het vaste land zouden vertrekken. Nou, die Thai had zich waarschijnlijk verslapen, want meneer kwam om 09.40 uur aanzetten. Maar so what, het is geen straf om met de pootjes in het strand, aan een verse orange juice, te moeten wachten. En dat ie er eenmaal was, de rugzakken over de schouders, stukkie door het water lopen en zo die boot in. Altijd weer een prachtige ervaring, en voor Franck z’n eerste.

Aan vaste land de minibus gepakt en met 3 uur stonden we op airport Bangkok. Daar zouden we een date hebben met de mevrouw van het autoverhuurbedrijf voor de sleuteloverdracht. Per telefoon doorgegeven waar we stonden en ze zou er aankomen. Nou, de eerste 1,5 uur bleek een blind date te zijn, want dat mens kon ons niet vinden. We waren dan ook blij dat ze zich uiteindelijk bekend maakte, want het was bloedverziekend heet daar.
Eén nadeel, ze had geen wegenkaart meegenomen. SHIT !!! Zie dan je juiste weg maar eens te vinden. Voor je het weet rijdt je zo de drukte van Bangkok in. Gelukkig meldde de reddende engel zich per telefoon. Vrienden van ons, Wieb en Noot voor de kenners, waren de dag ervoor aangekomen in Thailand, en gaven effe een belletje. En met “volg Ban Pa In” is het ons dan toch nog gelukt om de juiste weg te vinden. Bij het eerste de beste tankstation op zoek gegaan naar een wegenkaart, maar helaas, die hadden ze niet. Peet vond er uiteindelijk een bij de 7-11 (een supermarktketen hier), en daar was Mario héél blij mee.

In Ayutthaya aangekomen op zoek naar het guesthouse. Deze hadden we al uitgezocht en geboekt via de Lonely Planet. Je weet wel, die reisgids.
Handig, zo’n tom-tom in de auto maar ook hier hadden we ‘m heel goed kunnen gebruiken. Dan maar een tuktuk-driver aangesproken. Ja, hij wist het wel te vinden. Nou, rij maar effe voor dan, rijden wij er wel achteraan. Met hem ook maar meteen een tourtje geregeld voor de volgende dag.

We hadden dus gekozen voor Baan Lotus Guesthouse, en de naam begrepen we meteen. In de tuin lag een grote vijver vol met lotus bloemen. Prachtig!!
Maar ook het huis en de kamers waren prachtig. We hadden weer een flushing toilet en een hot shower. Wat een verademing, na die vorige five-star-bungalow. En weer slapen op een goed bed, met ( wat de volgende ochtend bleek ) een hele kolonie kikkers onder je raam. Maar ook de vogels, de gekko’s en de krekels waren present. Heerlijk ! Al was niet iedereen hier van gecharmeerd. (weer een knipoog naar Franck)

De volgende dag, dinsdag dus, stond het tuktuk-mannetje voor de deur om ons op te pikken. Op naar de tempels. Ze liggen op verschillende lokaties in Ayutthaya en hij zou ons van de een naar de andere brengen. Goed, ze waren wel mooi, maar het haalt het niet bij Angkor Wat, Cambodja. (zie ook ons vorige reisverslag).
Maar de highlight hebben we gezien, Buddha’s head omgroeid door de boomwortels. En ook weer leuk…. Die ene met dat trappetje. Nou, dat was een trap met een hoofdletter T, hoog en steil. Mario zou wel effe naar boven, voor de foto. Maar hij (ik dus) ging met knikkende knietjes weer naar beneden. Pffff

Dat was wel een beetje het verhaal van Ayutthaya. Woensdag zijn we vertrokken naar Kanchanaburi, maar gezien de lengte van dit verhaal houden we het hier maar effe bij. De rest komt wel (snel) in het volgende verslag.

Voor nu…. Oogjes dicht, snaveltjes toe, slaap lekker.

En hier de link naar de foto’s:
Tip: Klik op diavoorstelling, dan op pauze, vervolgens F11 voor volledig scherm en blader door de foto's met de pijltjestoets.

Have a nice time,
Mario en Petra

• 19 Februari 2011 - 08:51

Luc, Heime En Joke.:

Prachtige foto's! En een heerlijk verhaal. Geniet er lekker van! Wij genieten op afstand een bietje mee!

Dikke knuffel

• 19 Februari 2011 - 10:24

Tecla:

Hai there,ik hoor het al het gaat goed daar !!Geniet ervan,hier gaat gewoon alles door ha ha ha.vrijdag 4 maart heb ik een afspraak met thijs,dussssssssssssss.Groetjes ook van Udi

• 19 Februari 2011 - 12:07

Ron En Dree:

't ziet er weer goed uit daar. Mooie plaatjes. Heeft de chief het ook nog een beetje naar z'n zin? Zal vast wel :-) Nog veel plezier verder en hou ons op de hoogte. Groetjes!!

• 19 Februari 2011 - 14:15

Thuisblijvertje:

Dacht dat het franck was die gerimpelde voor de stoel op de grond :-)),oja franck bijna inpakken he en dan hup naar nederland lang genoeg weg geweest he

• 19 Februari 2011 - 15:18

Simone:

Mooie plaatjes en een leuk verslag. Ga weer is ff earth op. Kijken waar jullie uithangen.....

Geniet ze!

• 20 Februari 2011 - 21:37

Leinlein:

pfoeee, wat klinkt dat lang zeg.. over 49 dagen komen jullie weer naar Nederland. Ik vind die foto's echt zó leuk! noooooh, die kleine kinderen op schoolreisje, wat schattig thhaha :$. En die tempels, waar jullie het nog zoveel over hadden en waarbij jullie me nog foto's hadden laten zien uit boekjes .. wat zijn die mooi zeg. Bij foto 19, kijk m staan dan .. ik zag papa niet eens! En ook die lotussen, super mooi! Ik ben wel blij om te lezen dat jullie het zo leuk hebben, ik kijk uit naar het volgende verslag (A).

Dikke, dikkekus
    xxxxxxxxxxxxx

• 20 Februari 2011 - 21:39

Leinlein:

WAJOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    ik scrolde weer even naar boven, zie ik ineens staan : 35 GRADEN. zitten wij hier lekker tegen het vriespunt aan hoorde ik op het nieuws pff hahahahahhahah