Angkor Wat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: Petra en Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

11 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo daar, we zitten nu in Siem Reap. We doen het even wat rustiger want het is hier onwijs warm. Overdag is het zo'n 36 graden, nee we klagen niet, maar het tempo moet echt lager
anders ga je kapot. De eerste dag hebben we niet veel gedaan. Een beetje rondgelopen, souveniers gekocht,maar voornamelijk lekker lopen genieten. Siem reap is net een zuid europees dorp. Heerlijk relaxed. Op donderdag hebben we een dag Angkor gedaan. Het zijn verschillende
tempels, op diverse locaties, welke tussen de jaren 800 en 1200 zijn gebouwd. Echt oud dus, en bij sommige was dat ook wel aan te zien. s'Ochtends om 04.30 wakker worden en hup in de tuk tuk naar de zonsopgang. Om 10.00 een wat langere stop om bij te komen. We zijn dan allebei best verrot en bezweet maar alles wat we zien is mooi en indrukwekkend. We vervolgen onze trip en zien ook heel veel van de foto-toeristen, Voornamelijk Aziaten. Is Mario niet
blij mee want hij wil knappe foto's en niet met die mongolen erop. Bij elke boom of hot-item maken ze een foto en het liefst van iedereen van de groep. Soms lijkt het wel de keukenhof hahahaha.
Om 1 uur zit het er voor ons op. Gelukkig zeggen we bijna, want vroeg wakker en de hele dag rond lopen, in die hitte, is knap vermoeiend. Voor een ieder die meer wil weten over de tempels. Ga even googlen want er is zoveel over te vertellen. We hebben vooral genoten van de Bayon. Hier hebben we ook een souvenier van gekocht, een plaatje!

De dag erna hebben we eigenlijk weer geen donder gedaan dan lekker bijkomen met een hapje en een drankje. Zondag zal onze tweede dag Angkor zijn. Dan vertrekken we later ( 9 uur) maar zullen dan de zonsondergang mee maken.

We weten nu eigenlijk nog steeds niet hoe we verder gaan. Vliegen naar Bangkok is kort ( een uurtje) maar wel aan de prijs. De bus is goedkoop
(ongeveer 10 euro) maar duurt wel zo'n 10 tot 12 uur. Tja wat doen we......

We hebben dus voor een bus gekozen en wel naar Koh Chang. Een lange rit met eerst een lekke band. Toen lopend de grens over naar Thailand (takke jantjes wat warm en wat een end) en toen in een mini bus waarvan de versnellingsbak verrot was. Uit eindelijk s'aonds om 21.00 uur op plaats van bestemming. Al met al een hele lange dag. Op zee hebben we een prachtige onweer gezien (gefilmd) en op Koh Chang regende het toen we aankwamen. Maar koud nee dat kan je niet zeggen. Na een verkwikkende douche waren we weer het mannetje.
We zullen hier een dag of 4 verblijven en dan afzakken naar Ko Samet. Het reizen wat we gedaan hebben was werkelijk allemachtig prachtig, maar we zijn moe, doodmoe. Dus de rest van de tijd zakken we onderuit met zand tussen de billen. Voor ons naderd het einde en voor andere gaat het beginnen. Hopelijk geniet m.c.m ook zo van zijn welverdiende vakantie.

Vanaf de beach zeggen we bay bay
Groetjes Mario en Petra

En hier weer de foto's

• 11 Maart 2009 - 07:25

Pp:

hele mooie foto's
    nu lekker nagenieten en uitrusten!
    gaat snel he zo'n vakantie....

• 11 Maart 2009 - 11:00

Tinus:

gelukkig is het snel voorbij dan zal je van de warmte hier geen last hebben haha

• 11 Maart 2009 - 14:06

Jeroen En Colette :

hallo,
    net de hele dag gezelig met jullie op het teras gezeten en was nu toch wel nieuwsgierig naar jullie reisverhalen en de foto's. heb nog niet alles gelezen maar het is toch leuk om de vehalen van mede reizigers te lezen.

we zullen de foto's snel opsturen, kunnen die erbij gevoegt worden op jullie site, zodat de mensen in Nederland ook kunnen zien hoe romantiesch jullie het hebben.

misschien komen we elkaar nog tegen anders nog een hele fijne, en veilige reis gewenst.

groetjes Jeroen en colette

• 11 Maart 2009 - 16:33

Nog 32:

nog 32 uren op sorus en dan JAHOOR begint de vakantie voor ons nogeen prittige paar dagen met je billen in het zand dan komen we jullie aflossen :-).
    MCM

• 13 Maart 2009 - 13:58

Franck:

Mooie foto´s hoor.
    Nu even relaxen en straks nog een weekje op het eiland waar de reis is begonnen. Lekker hoor! Veel plezier nog en geef dan het stokje snel door aan MCM want die houdt het niet meer.

• 14 Maart 2009 - 21:57

Udo:

lekker hoorrrrrrrrrrr

• 15 Maart 2009 - 14:37

Mcm:

nog 16 uren te gaan en dan ja dan hebben wij ook vakantie de kuip en mvr de kuip :-)