The Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Mario en Petra - WaarBenJij.nu The Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

The Mekong Delta

Door: Petra en Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

26 Februari 2009 | Vietnam, Can Tho

Vanwege de slechte verbinding ook maar meteen ons volgende verslag.

We hebben de boot gepakt naar het vaste land en vandaar de bus genomen naar Can Tho. Dit was een niet al te zware reis maar we werden wel vet belazerd. Veelal zijn er brommertaxi's die je over een kleine afstand weg brengen voor niet al te veel. Aangezien we eerst Mario zijn been opnieuw wilde verschonen bleven we langer hangen en hoopte die kereltjes maar dat ze ons konden vangen.Na een uur of zo wilde we een taxi nemen maar de chauffeur was spoorloos. Die gassies van de brommertaxi's wisten wel een andere taxi voor ons. Nou dat hebben we geweten, wat een maffia daar zeg. Onze taxichauffeur brengt ons niet naar het busstation, waar we om hadden gevraagd, maar naar een halte.Ergens buiten de stad. Wacht hier 10 minuten en dan komt de bus zegt tie nog vriendelijk.Vervolgens komt er (vonden wij toen nog) een aardig mannetje en zegt dat wij op zijn terras kunnen wachten. En dus onder het genot van een ijskoffie wachten we echt maar even. Goh wat waren de mensen hulpvaardig. Daar is de "mini"bus dus.... Na een stop staat er een mannetje voor ons die ff 400.000 dong vraagt voor twee tickets. Ja mieter op zeg. De prijs zakt iets (100.000 dong) en we worden veilig en wel in Can Tho afgezet. Alleen al het feit dat je moet onderhandelen voor een busreis, is natuurlijk al verdacht. Onderweg vraagt een vrouwtje die bij de bus hoort wat we nou betaald hebben. Dit is echt shit we zijn gewoon opgelicht voor 190.000 dong.We hebben er vet de pest in maar het mannetje is gevlogen natuurlijk. Hopelijk wordt tie straal bezopen van het geld enne in elkaar gebeukt ofzo hahaha.Zo dat lucht op.Na een korte pauze op het busstation hebben we een hotelletje gezocht en komen bij van de reis.We boeken ook maar gelijk een ticket voor de volgende dag om een toer over de Mekong te maken.Met Mario gaat het inmiddels wel wat beter al gaat het nu trekken op zijn kuit. De toertocht was in een woord ONWIJS.Van af een drukke rivier met een drijvende markt met veel groente en fruit namen we de kleine zijkanaaltjes. De rust is gelijk merkbaar. We voeren langs diverse rijstvelden en talloze fruitbomen.Afijn er zitten weer wat foto's bij dus kijk en geniet. Wij hebben sowieso enorm genoten van dit gebied. Over een dag of drie, mischien vier gaan we naar Cambodja en dat zal weer heel anders zijn.

Enne hier weer wat foto's

Groetjes Mario en Petra

• 27 Februari 2009 - 08:27

Pp:

wederom mooie kiekjes
    en gelukkig gaat het wat beter met de kuit

• 28 Februari 2009 - 10:26

Mcm:

jaja kuipies dat is me toch wat zo'n buschauffeur :-)) die zal wel een mooi feestje gevierd hebben toccchhh.
    en hebben jullie nog aan die groente wasser gevraagt waar zijn restaurantje is want goed schoongemaakt voer is waar we het allemaal voor doen tochhh. Nou vort richting thailand want jullie tijd is bijna om anderen willen nu weg ;-).