Effe luieren - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mario en Petra - WaarBenJij.nu Effe luieren - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mario en Petra - WaarBenJij.nu

Effe luieren

Door: Petra en Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario en Petra

17 Februari 2009 | Vietnam, Hanoi

Goed, maandag hadden we dus die berg beklommen. Nou dat hebben we een paar dagen moeten bekopen, wat hadden we stijve poten zeg. Zal het soms wezen dat we een jaartje ouder worden?
Maar al met al een geweldige ervaring.
De volgende dag hadden we nog steeds dat brommertje staan, dus we gingen nog het een en ander bekijken in en rondom Dalat. We zaten koud en wel
in het zadel of het begon zachtjes te regenen. Het plan was onder ander een waterval. Nou het water viel al uit de lucht dus dan maar wat anders.
Onze eerste stop was het "crazy
house" zeg dat wel crazy.Beschrijven wordt lastig dus kijk maar naar de foto's.
Onze volgende aktie was de VALLEY OF LOVE. De weg er naar toe was aardig maar niet zo mooi als de dag ervoor. Nee het regende niet meer maar echt lekker was het ook niet. Over de valley of love kunnen we kort zijn; mooie omgeving maar verder zo kitsch. We waren er net toen we aangesproken werden door een aantal mannen om een biertje mee te drinken. Ja dat slaan we niet af natuurlijk. Een lol dat die mannen hadden. Zitten er twee blanken bij hun waarvan een een vrouw die ook nog eens blond is, bier drinkt en om ze helemaal gek te maken ook nog eens zware shag zat te roken. Ha ha je had die gezichten eens moeten zien. Hun wilde ook wel een shaggie van Mario maar na drie haaltjes kregen ze al hoofdpijn. Dat vinden ze sowieso hoogst eigenaardig hier, een baal shag. Als Mario bezig is met een shaggie draaien dan wordt ie van alle kanten bekeken. Later op de dag hebben we nog leuk zitten kletsen met mannen van de Easy Riders. Nederlandse woordjes leren enzo. Wat hadden we een lol zeg. Nu zitten we in Mui ne. Een heerlijk rustige plek aan het strand. Alles gaat hier rustig, de mensen, de
omgeving, het geluid. Lekker chillen dus. We besloten om hier maar een paar dagen te blijven hangen. Na al dat gereis waren we wel effe toe aan zo'n plekkie. We zijn een dag met een
jeep weggeweest (zo'n ouwe amerikaanse) om de lokale duinen te bekijken. Duinen zeggen jullie dan maar die heb je hier ook. Hier zijn ze rood, geel of spierwit.Soms lijken het wel rotsen onwijs gaaf. Bij de tocht zat ook nog een wandeling door een riviertje.We konden er ons niks bij bedenken op lopen door water na dan. Het begon bij een vissaus fabriek dus de lucht was bagger.Voor we het wisten moesten we een water instappen.De kombinatie met de
vislucht maakte dat we niet echt happig het water ingingen maar afijn. De bodem is van geel/bruin zand en dat geeft je eerst het idee dat het water vies is. Het viel allemaal erg
mee. Water staat tot je enkels en het stroomt echt heel snel.We worden begeleid door een ventje van een jaar of acht die ons het een en ander vertelt over plantjes en laat zien waar het water echt dieper is. gelukkig maar ander had peet zeker een natte broek gehad.Op de
terugweg begint tie echter te bedelen en vindt tie dat hij toch echt wel recht had op 100000 dong. Mieter op zeg dat is 5 euro. Een euro kon ie krijgen.

Een volgende stop bracht ons naar, wat hun noemen, de Red Canyon. Diepe geulen in de grond wat ooit veroorzaakt is door de regen. Waaninnig mooi om doorheen te lopen.
Verder hebben we een paar dagen lekker op het strand gehangen. Wat een temperatuurtje zeg!
Als het windje goed is dan zie je hier op het strand heel veel mensen kitesurfen. Op de dag van aankomst waren het er wel 60. Helaas voor hun was er daar na geen wind meer lekker voor ons dat wel.

Maandag zijn we vertrokken naar Ho chi Minh city. Vroeger heette deze stad Saigon. Hier gaan we lekker ronddwalen tussen de duizende brommertjes door. En we gaan ook nog voor de Cu Chi tunnels.

Tot zo ver onze reisverslag, hopelijk hebben jullie er weer veel plezier van.
Greetz Mario en Petra

En wederom de foto's

• 17 Februari 2009 - 12:55

Broertje:

wat een gieren zijn jullie... je had hem ook 2 euro kunnen geven.. hahaha groetjes je broertje

• 17 Februari 2009 - 13:16

P + P:

schitterende foto's!!!
    dit is echt genieten met een Hoofdletter G!!!

• 17 Februari 2009 - 20:44

Ron:

geweldige plaatjes. Zal een onvergetelijke vakantie zijn. Groetjes en nog heel veel plezier verder.

• 17 Februari 2009 - 20:56

Je Dochter)de Oudste:

leuke verhalen dad en Petra

Gr rianne xxxxxxxxxxxxxx

• 18 Februari 2009 - 08:39

Marcel (Groen):

Het ziet er allemaal erg mooi uit, geniet er maar van. En voor Petra, ik heb weer genoten van die Kakkerlakken van je, weer verloren van die Super joden ...

• 18 Februari 2009 - 10:03

Wijk Aan Zee:

Ik dacht dat jullie in vietnam zaten?? Zie ik ineens fotoos uit de duinen van wijk aan zee hoe kan dat nou????? En peet mooie bloemen daar hoorrrrr.

garoeten mcm

• 18 Februari 2009 - 15:49

Tinus:

ik ben helemaal niet jaloers op jullie om alleen maar vacantie te hebben

• 19 Februari 2009 - 18:46

Rianne:

nou pap ik wil die 100000dong wel hebben haha.(heb ik ook gehad toen jullie weg gingen en heb hem nog steeds!!
    en neem hem mee naar spanje!!

gr rianne xxxxxxxxxxxx